piątek, 17 sierpnia 2012

Makaron bucatini z surową kiełbasą i szafranem

Jadą goście jadą.... a właściwie nawet już odjechali :( Ale przynajmniej przez sześć dni miałam okazję "przetestować" na nich niektóre nowe przepisy ;) I wydaje się, że poszło całkiem nieźle. "Testerzy" powiesili poprzeczkę całkiem wysoko, a szczególnie jedno wymagające podniebienie napawało mnie lękiem. Ale daliśmy radę a brzuszki były pełne i zadowolone :)  Lolka, Tomek dzięki wielkie za odwiedziny! 

Jedną z potraw, której nigdy wcześniej nie robiłam, a na której przyżądzenie miałam od dawna wielką ochotę był makaron z surową kiełbasą i szafranem.  Przepis prosty w przygotowaniu a dajacy doskonały efekt.... polecam gorąco!






Moja pasta postanowiła wziąć udział w akcji Makaroniarnia 2012  .

Dlatego też chciałam powiedzieć Wam coś więcej o makaronie bucatini. Nie będzie tego dużo bo i pasta nie jest skomplikowana. Bucatini to makaron używany najczęsciej w centralnej częsci Włoch, najbardziej popularny w okolicach Rzymu. Jest to idealny kompromis między makaronami długimi a krótkimi. Z tymi pierwszymi bucatini łączy długa forma, z drugimi natomiast wewnętrzny otworek, który nadaje im kształt długich, pustych w środku cieniutkich rurek. Ich smak jest idealny dla niemal kazdego rodzaju sosu. stanowią też świetną alternatywę, dla popularnego spaghetti.




Co będzie Wam potrzebne?


Składniki na porcje dla 4 osób:
  • 350 gram makaronu bucatini (lub spaghetti)
  • 450 gram surowej kiełbasy (możecie ją zastąpić mięsem mielonym)
  • 1 cebula
  • 3/4 szklanki białego wina
  • 0,3 grama szafranu (ja miałam mielony, ale możecie użyć też tego w nitkach)
  • 40 gram masła
  • kilka listków szałwii
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 4 łyżki tartego parmezanu
  • sól i pieprz 


A oto, co musicie zrobić:

Rozgrzejcie oliwę i masło na dość głębokiej patelni. Cebulę posiekajcie drobno i podsmażajcie. Dodajcie szałwię a jeżeli macie ochotę, to także gałązkę rozmarynu. Kiełbasę obierzcie z flaka i rozdrobnijcie. Przełóżcie na patelnię i podsmażajcie  kilka minut na żywym ogniu. Dodajcie wino. W połowie szklanki wody rozpuśćcie szafran i dodajcie na patelnię. Smażcie wszystko tak długo, aż woda i wino nie wyparują, a sos osiągnie w miarę gęstą konsystencję. Do smaku dodajcie sol i pieprz. W między czasie zagrzejcie wodę na makaron. Kiedy zacznie wrzeć osólcie ją i dodajcie makaron. Gotujcie według zaleceń na opakowaniu. Kiedy makaron i i mięso będą gotowe wymieszajcie wszystko dokładnie. Nałóżcie na tależe i opruszcie wszystko startym parmezanem. Gotowe!

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz